WAUhtitiimi

Me olemme mukana WAUhtitiimissä ja kannatamme WAU ry:n toimintaa. Ehdota meille lisää kavereita tiimiin!

Lotta Backlund: Liikkuminen tekee hyvää niin sielulle kuin ruumiillekin, ja lapsi haluaa luonnostaan olla koko ajan liikkeessä. Lapsille ja nuorille pitää järjestää mahdollisuuksia liikkua, peuhata, pitää hauskaa ja varmistaa että liikkumisesta tulee jo nuorena elämäntapa. Liikunnallinen elämäntapa on kaikkein edullisin ja tehokkain terveysvakuutus. Ilon lisääminen elämään parantaa elämänlaatua ihan jokaisessa elämänvaiheessa.

Marco Bjurström

Tomi Björck:  Lapsille liikunta on tärkeintä kasvamisen, oppimisen ja oman itsensä kehittämisen kannalta. Kunnioitus ja muiden huomioon ottaminen on monille tullut liikunnan ja urheilun kautta, samoin häviön ja vastoinkäymisten oppiminen. Loppupeleissä liikunta on vain hauskaa ja viihdyttävää.

Ilja Björs: Liikkuminen ja leikkiminen. Elämää.

Manuela Bosco: Rakkaus liikkumiseen alkaa usein lapsuudesta ja on parhaimmillaan elinikäinen ystävä. WAU ry luo upealla toiminnallaan mahdollisuudet niillekin lapsille, joille vastaavanlaisen ystävyyden löytäminen ei muutoin olisi mahdollista.

Sandra Eriksson: Liikkuminen ja yhdessä tekeminen on avain terveempään elämään. Mitä aikaisemmin nämä aloittaa, sen parempi!

Veeti Kallio: Sosiaalista mediaa ja telkkaria vähemmän, sosiaalista elämää ja liikuntaa enemmän!

Kaj Kunnas: Nuorissa on ilomme, nuorissa on voimamme. Nuorissa on potentiaalimme, nuorissa on tulevaisuutemme. Nuorissamme on myös WAU!

Laura Lepistö: Parasta vapaa-ajan vietettä lapsena oli ihan ehdottomasti ulkona peuhaaminen, säästä riippumatta. Hienoa olla WAUhdissa mukana tuomassa jokaiselle lapselle mahdollisuus runsaampaan liikunnan ja ilon määrään arjessa. Ja mikä parasta, toiminta tapahtuu tuttujen lisäksi yhdessä uusien kavereiden kanssa!

Sari Multala: Liikunta auttaa pysymään terveenä läpi elämän. Liikunnallinen elämäntapa opetellaan jo lapsena. WAU antaa lapsille mahdollisuuden liikkua yhdessä muiden kanssa maksutta tutussa ympäristössä. On hienoa olla mukana toiminnassa, antaa lapsille mahdollisuus harrastaa.

Anna Perho: Toivon, että jokaisella lapsella olisi mahdollisuus päästä harrastamaan säännöllistä liikuntaa vanhempien taloudellisesta tilanteesta riippumatta. Tähän tarkoitukseen WAU ry antaa mahtavan käytännön mahdollisuuden. Olen ylpeä saadessani tukea tällaista toimintaa.

Laura Ruohola: Lasten ja nuortenkin liikkuminen on tärkeistä tärkein asia, josta huolehtimisen pitäisi olla meidän kaikkien asia. Vaikka terveyttä ei voikaan ostaa kaupasta, aikuisuuden hyvään oloon ja terveyteen vaikuttavat varmasti lapsuuden liikunnalliset tottumukset ja tavat. Yksikään lapsen luonnossa, pihalla, kaukalossa, laduilla tai jumppasaleissa peuhattu tunti ei mene hukkaan!

Virpi Sarasvuo: Lasten ja nuorten liikunnan lisäämisen tarve on tosiasia. WAU ry on vastannut tähän huutoon ryhtymällä töihin. Liikunnan vieminen lähelle lapsia madaltaa osallistumisen kynnyksen ja helpottaa vanhempien haasteita. Upeaa työtä, jonka toivon jatkossa tavoittavan yhä useamman lapsen. Kiitos, että saan olla mukana levittämässä liikunnan ilosanomaa!

Petri Sarvamaa: Liikkumisessa on kyse pajon enemmästä kuin hikoilusta. WAU ry aktivoi lapsia ja nuoria kokonaisvaltaisesti tarjoamalla laadukkaan ja säännöllisen, maksuttoman harrastuksen, joka tähtää paitsi fyysiseen, myös psyykkiseen hyvinvointiin ja yhteisöllisyyteen. Tällaisella yhdistelmällä luodaan kansakunnalle tulevaisuus.

Hanna-Maria Seppälä: Mitä enemmän lapsille ja nuorille luodaan mahdollisuuksia liikkua, sitä todennäköisemmin liikunta vie mennessään. Liikunta ei ole ainoastaan urheilua, se on myös ystävyyttä, iloa ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. Mahtavaa olla WAUhtitiimissä mukana vauhdittamassa lapsia ja nuoria liikkumaan!

Jari Sinkkonen: Nykyisin yhä useammat ja entistä nuoremmat lapset ovat ylikuormittuneita ja stressaantuneita. He saavat liian paljon erilaisia näkö- ja kuuloärsykkeitä, eivätkä aivot selviä niiden käsittelemisestä. Liikunta on erinomainen tapa purkaa stressiä. Se stimuloi luovaa ajattelua ja vapauttaa endorfiineja. Fyysisestä rasituksesta seuraa normaali ja terve väsymys. Ruokahalu ja unen laatu paranevat, ja elämä hymyilee!

Kirsi Valasti: Kaikilla lapsilla tulee olla mahdollisuus oppia riittävät liikunnalliset taidot ja saada onnistumisen kokemuksia ammattilaisten käsissä tukea antavassa ilmapiirissä. Mikään ovi ei näin sulkeudu, vaan lapsi voi halutessaan ja taitojensa puolesta jatkaa vaikka kilpaurheilumaailmaan myöhemmin. Tärkeintä on kuitenkin se, ettei hän väärien uskomusten tai epämiellyttävien liikuntakokemusten vuoksi jätä liikuntaa kokonaan, vaan siitä tulee yksi tärkeä keino aikuisuudessa pitää huolta itsestä.